Zapytaj Candy
Wróć do bloga

Dobre zwyczaje, które pomogą przejść próbę kostiumową

Próba kostiumowa: porady, dotyczące dobrych codziennych nawyków

Czerwiec i zbliżające się lato oznaczają kłopotliwą próbę kostiumową, czyli czas pokazywania się w kostiumie kąpielowym. Jej powodzenie zależy często od niewielkich zmian w codziennym życiu, zarówno pod względem aktywności fizycznej, jak i żywienia. Przedstawiamy proste pomysły i przydatne wskazówki, które ułatwią Twoją „misję kostium kąpielowy”.

Próba kostiumowa

Kluczową kwestią powrotu do formy jest chudnięcie w wolnym tempie, co pozwoli nam nie doprowadzić do strat w składzie ciała. Utrata wagi do próby kostiumowej jest dosyć łatwa, jeśli ograniczysz się do zgubienia wody, jednak to najgorsze, co możesz zrobić. Powrót do formy w zdrowy sposób, oznacza uwolnienie się od tłuszczu i wzmocnienie masy mięśniowej.

To właśnie dlatego kluczowe znaczenie ma połączenie diety i aktywności fizycznej: aktywność mięśni spali otaczającą je tkankę tłuszczową i - dzięki odrobinie samozaparcia - uzyskamy widoczne rezultaty. Program treningowy można uzupełnić kilkoma dobrymi codziennymi zwyczajami, które uaktywnią nasze mięśnie, np.:

• Jeśli jest to możliwe, chodź po schodach, zamiast jeździć windą. Aktywność aerobowa pomaga poprawić zarówno tętno, jak i pojemność płuc, zmusza do pracy mięśnie nóg, ujędrnia pośladki i spala tłuszcz w dolnych partiach ciała. Pomaga uwolnić się od nieestetycznego cellulitu. Istnieją również prawdziwe programy treningowe opierające się na tym rodzaju aktywności, zwane w branży fitnessowej „Stair Climbing”.

• Jeśli podczas dojazdów do pracy korzystasz z transportu publicznego, spróbuj wysiąść jeden przystanek wcześniej lub później, aby skorzystać z możliwości szybkiego marszu. Codzienne spacery pomagają stracić kilogramy, poprawiają metabolizm i wzmacniają układ sercowo - naczyniowy. Zalecamy, w miarę możliwości, spacery w terenie, aby - oprócz korzyści dla formy fizycznej - zmniejszyć lęk i stres, które charakteryzują szalone tempo naszego życia.

• Jeśli masz psa, wyprowadzaj go na spacer kilka razy dziennie, nie ograniczając się tylko do przygotowanych miejsc zabawy. Będzie to korzyść nie tylko dla Twojego czworonoga, lecz również dla Ciebie.

• Postaraj się wysypiać: oprócz wielu znanych korzyści, sen pomaga również pozbyć się stresu, który jest częstą przyczyną ataków nerwowego głodu, które doprowadzają do podjadania niezdrowych przekąsek.

Ile wody należy pić dziennie?

W lecie, kiedy temperatury są wysokie, ryzyko odwodnienia jest większe niż w zimie. Jeśli przestrzegasz diety i wykonujesz aktywność fizyczną, prawdopodobieństwo utraty płynów i soli mineralnych jest zdecydowanie większe. Zaleca się wypijać ok. 2 litry wody na dobę, zarówno w formie napojów, jak i w potrawach. Jednakże, nie zawsze łatwo stwierdzić, jaka będzie prawidłowa ilość wody, która zapewni należyte nawodnienie. Czasami, wciągnięci w wir pracy i codziennych obowiązków, zapominamy się napić. Istnieją aplikacje, które pomogą wyliczyć ilość wody, którą należy wypić i pozwolą zapisać ilość już wypitą, wysyłając powiadomienia, kiedy nadejdzie moment na nawodnienie organizmu.

Aplikacje, które pozwolą schudnąć i pozostać w formie

Smartfony mogą okazać się przydatne w powrocie do formy przed próbą kostiumową. Istnieje wiele aplikacji ułatwiających zgubienie nadprogramowych kilogramów, przykładowo: służących do obliczania wartości odżywczych pokarmów oraz kalorii spożytych w posiłkach. Dostępne są też programy treningowe, które można wykonywać w domu i w parku. Można znaleźć codzienne treningi kilkuminutowe, jak i bardziej intensywne programy, które wykonuje się co dwa dni, aby pozwolić zregenerować się mięśniom. Można też skorzystać z aplikacji liczących kroki, które na ich podstawie obliczają spalone kalorie.

27/06/19
Kategorie: